« Terug naar hoofdpagina over campagne
Let op: We vullen deze pagina de komende weken regelmatig aan. Laatst bijgewerkt op donderdag 9 oktober 2025. |
Op deze pagina vind je een groot aantal door leden veelgestelde vragen én antwoorden hierop.
Het Apostolisch Genootschap is bij de meeste Nederlanders onbekend. Dat betekent dat mensen weinig of niets van ons afweten. Het doel van de campagne is om de bekendheid van het Apostolisch Genootschap te vergroten en te laten zien waarvoor we staan en waarvoor mensen bij ons terecht kunnen. Want om toekomstbestendig te zijn moeten we groeien, nieuwe mensen aantrekken die meedoen. Begin 2026 gaan we van start met de campagne.
Dat weten we nog niet precies. Creative Agency Mensch ontwikkelt de campagne in samenspraak met het bestuur en een groep medewerkers op het Dienstencentrum. Dat proces is nu in volle gang. Gedacht wordt aan een tv-commercial en online video’s.
Op mensen die behoefte hebben aan zingeving en verbinding. Dit betekent dat we naast de bestaande vormen, nieuwe vormen van zingeving moeten creëren die aansluiten op de behoeften van de zinzoekers van deze tijd. We hebben potentiële nieuwe leden onze activiteiten voorgelegd. Op basis van hun feedback hebben we drie subdoelgroepen geformuleerd, ieder met iets andere behoeften. Voor die groepen creëren we drie soorten van aanbod:
Met vrijwilligers uit het hele land zijn we bezig deze activiteiten verder te ontwikkelen. Zo bouwen we aan een uitnodigend en inspirerend programma van activiteiten in diverse regio’s, waaraan iedereen die op zoek is naar zingeving en verbondenheid kan meedoen.
Onze kernboodschap is dat we als genootschap sterk zijn: in verbindingskracht. Dat is wat we mensen te bieden hebben. Verbindingskracht is de kracht die ontstaat als mensen zich met elkaar verbinden. Dat versterkt mensen en verrijkt hun leven. In het Apostolisch Genootschap geven we mensen kracht door onderlinge verbondenheid te stimuleren. Dat doen we op vele ontmoetingsplekken.
De campagne loopt waarschijnlijk drie jaar.
Als veel mensen regelmatig terugkeren om mee te doen met activiteiten en/of lid worden van het genootschap. En als er nieuwe community’s ontstaan.
Neem mensen mee naar activiteiten waarvan je denkt dat die ze zullen aanspreken. Buren, vrienden, kennissen. De kerstwijding kan bijvoorbeeld een mooie kennismaking met ons gedachtegoed zijn.
Om te kunnen groeien, moeten we onze naamsbekendheid en zichtbaarheid vergroten. Daarvoor moeten we herkenbaar zijn en moeten mensen onze naam goed kunnen onthouden. Uit onderzoek blijkt dat we daarvoor een huisstijl en beeldmerk nodig hebben die beter blijft ‘hangen’ bij mensen.
De landelijke organisatie ondersteunt de gemeenschappen met advies, training en het maken van promotiemateriaal zoals flyers voor activiteiten.
Vragen van de pers kun je (door)sturen aan communicatie@apgen.nl.
Lilly van Geest neemt dan contact met je op en zorgt voor verdere ondersteuning en afhandeling.
Stel je vraag, of opper een idee via communicatie@apgen.nl.